De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de LG DS95TR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

D. Bijl 24-08-2024

Soundbar getest

Geschreven voor: LG DS95TR

Voor review.nl heb ik deze soundbar van LG mogen testen. Het is goed om even te vermelden dat ik dit samen met een nieuwe TV heb mogen testen, dus het instellen van de soundbar kostte even tijd, omdat zowel de tv als de soundbar nieuw uit de doos kwamen.

De soundbar zit netjes verpakt in een grote doos, en het is vrij snel te ontdekken hoe, wat en waar je alles dient te installeren. Hoewel ik even goed moest kijken hoe de Soundbar zelf moest liggen (Ik heb deze niet opgehangen, omdat ik hem enkel test). De 2 achterluidsprekers en de subwoofer verbinden middels WIFI, dus alleen een 230v aansluiting is nodig. Het verbinden van de complete set met elkaar ging vrij soepel. Achterop zit een knopje welke je, indien hij zelf niet verbind, in moet drukken, en binnen een aantal seconde brand het lampje groen, wat betekent dat de set verbonden is.

Absoluut aan te raden is om de app van LG Soundbar te downloaden op je mobiele device. Hier is nog een hoop in te stellen qua geluid, bass/treble, maar ook geluid presets. Zo heb je cinema, muziek, game, Bass, en AI.

Ik heb de soundbar voornamelijk gebruikt om films te kijken. Een goede actiefilm knalt lekker uit de speakers, en je hebt echt het idee dat je in de bioscoop zit. Dit is echter wel wanneer je de soundbar lekker hard kunt zetten, want zet je hem wat zachter, dan vind ik het geluid toch een tikje tegen vallen. Dan begint het toch een beetje blikkerig te klinken.

Al met al een gave set, die je echt midden in de actie zet tijdens een film of serie.

Pluspunten

• Je zit echt middenin de film
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Bij lager volume wat blikkeriger

j***************@g******** 22-08-2024
Geschreven voor: LG DS95TR

Ik heb het product een aantal weken mogen testen. De LG DS95TR 9.1.5 is een van de weinige echte Dolby Atmos soundbars met afzonderlijke draadloze achterluidsprekers, wat zorgt voor een indrukwekkende geluidservaring. Dit is een uitstekende keuze voor liefhebbers van Dolby Vision/Atmos of DTS. De soundbar biedt sterke prestaties, vooral bij het opschalen van standaard tv-geluid naar een 7.1 surround-ervaring. Het systeem is eenvoudig te installeren en biedt handige functies zoals kamercalibratie via een app. De vele voorinstellingen optimaliseren het geluid voor verschillende soorten inhoud, van films tot muziek.
Met zijn duidelijke dialoog, krachtige bas en volledige 360 graden geluidsveld, is het een aanrader voor iedereen die een echte 3D-geluidsbeleving wil zonder afhankelijk te zijn van virtuele effecten.